До парламентського Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності внесено проект Закону України№ 5031 від 19 серпня 2016 року «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо підвищення відповідальності за прояв неповаги до суду та невжиття заходів щодо окремої ухвали суду)».
Як зазначено у пояснювальній записці, законопроектом пропонується внести зміни до частини 3 і 6 статті 185 Кодексу України про адміністративні правопорушення і підвищити розмір відповідальності за вчинення дій, що мають ознаки неповаги до суду, а саме: неповага до суду, що виразилась у злісному ухиленні від явки в суд свідка, потерпілого, позивача, відповідача або в непідкоренні зазначених осіб та інших громадян розпорядженню головуючого чи в порушенні порядку під час судового засідання, а так само вчинення будь-яких дій, які свідчать про явну зневагу до суду або встановлених у суді правил. Такі порушення тягнуть за собою накладення штрафу від 20 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (раніше від 20 до 100).
Злісне ухилення експерта, перекладача від явки в суд тягне за собою накладення штрафу від 20 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (раніше від 20 до 100).
Невиконання поручителем зобов’язань, покладених судом під час провадження у справах за адміністративними позовами з приводу затримання та видворення іноземців та осіб без громадянства, – тягне за собою накладення штрафу від 200 до 400 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (раніше від 150 до 300).
Повторне вчинення порушення (протягом року), передбаченого частинами 1-3 цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, тягне за собою накладення штрафу від 500 до 2 тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Також автори законопроекту пропонують, що залишення посадовою особою без розгляду окремої ухвали суду або невжиття заходів до усунення зазначених в ній порушень закону, а так само несвоєчасна відповідь на окрему ухвалу суд, тягнутиме за собою накладення штрафу від 20 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (раніше від 20 до 50).
«Питання, що відносяться до предмету правового регулювання законопроекту, регулюються виключно Кодексом України про адміністративні правопорушення. Реалізація положень поданого законопроекту після його прийняття не потребує змін до інших законів», – ідеться у документі.